maandag 14 maart 2011

PIEF PAF POEF



Een jaar of 2 geleden viel mijn oog op de gebreide poefjes van Christien Meindertsma. (http://www.christienmeindertsma.com/index.php?/projects/urchin-pouf/) ZO mooi! Helaas vielen deze iets (zeg maar gerust HEEL VEEL) buiten mijn budget, dus wilde ik zelf wel aan de slag. Eerst maar eens een patroon zoeken. En dat bleek makkelijker dan gedacht; op http://www.pickles.no/ vond ik wat ik zocht. Sindsdien heb ik er al een heel aantal, zij het met enige aanpassingen, gemaakt. Zo maakte ik afgelopen zaterdag deze grijs-rode variant, als onderdeel van een housewarming cadeau voor de vader van mijn lieve Loïs.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Judith, mag ik vragen welke wol je voor deze poef gebruikt heb? Groetjes Joan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Joan! Ik was er van overtuigd dat ik al op je gereageerd had, maar blogger zegt toch echt van niet, sorry! Helaas moet ik je alsnog het antwoord schuldig blijven, ik weet het namelijk niet. Het donkergrijze garen was nogal dik en het rode garen een heel stuk dunner. Hoe dikker garen en naalden (kan dus ook meerdere draden tegelijk) je gebruikt, hoe grover je poef wordt. Gebruik je wat dunner garen en wel dikkere naalden, dan wordt je breiwerk heel open. Gebruik je dunner garen en dunne naalden, dan wordt je breiwerk heel fijntjes, maar wel dicht. Het beste is om gewoon een paar proeflapjes te maken met verschillende diktes garen en naalden en dan kijken wat je het mooist vindt! :)

      Verwijderen
  2. Ik heb het patroon gevonden op de site van pickles, maar dat is in het noors of staat het ook ergens op hun site in het engels? en anders misschien wat uitleg van jou? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi judith,

    ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een mooi patroon voor een poef (het liefst gehaakt) maar nu kom ik uit op dit patroon en het is echt een prachtige poef!! ik ben net als krummeltje naar de site van het patroon gegaan maar helaas is mijn talenkennis niet zo verstrekkend ;) heeft u voor mij een leesbaar patroon evt. met uw aanpassingen...? mijn e-mail adres is donkers.ilse@gmail.com. alvast heeeeel erg bedankt :D gr ilse

    BeantwoordenVerwijderen