woensdag 22 februari 2012

Goed gemutst!


Ik weet het, ik weet het; een beetje laat, die sneeuw- en ijsfoto's. Maar eerder had ik nog geen tijd. Iets met een ziek kind, een aantal trainingen van werk en andere drukke bezigheden. Toch wilde ik jullie deze foto's niet onthouden. Ik wilde nog zo graag Loïs haar (nu niet meer zo) nieuwe muts laten zien. 


Lowie paste haar muts van vorig jaar niet meer, logisch. Ik stelde het maken/kopen van een muts steeds uit, zo hard was het met temperaturen van tegen de tien graden niet nodig, haar capuchon was voldoende. Tot het ineens, ik had het niet eens meer verwacht, onder nul kwam. Ik haakte als een gek een muts voor haar in dezelfde kleur wol als het stiksel van de knoopsgaten in haar jas en het hardroze (toevallig ook gehaakte) hartje op haar sjaal. Laatstgenoemde is overigens niet zelfgemaakt. Ik wilde de muts nog versieren met een leuke bloem, maar wederom geen tijd; hij moest al gedragen worden. Hij staat haar, zoals jullie kunnen zien, ontzettend leuk. Op de foto rechtsboven zien jullie een stukje van haar wantjes, gebreid door mijn moeder en versierd met een gehaakt hartje in lichter roze. Zo is mijn schatje, geheel niet gepland, helemaal matchend en genoten wij van sneeuw en ijs. Voor het eerst in vijftien jaar werden hier in het dorp weer folkloristische ringsteekwedstrijden met arresleden op het ijs gehouden. Heel bijzonder om te zien Daarna hebben we ons tegoed gedaan aan liters warme choco, glühwein en snert. Zoals het hoort. 


Zo, en nu op naar de lente! De krokussen staan hier in ieder geval al in bloei!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten