dinsdag 3 mei 2011

'MIJ!' 2

Hier in huize 'LA Love' klonk werderom het woord 'MIJ!'. Dit keer was het echter niet de mini, maar ik zelf. Mijn moeder was het lieve oma'tje wezen opzoeken en kreeg van haar een lapje mee voor mij. Zo van 'kan ze wel iets leuks van maken voor Loïs'. Dat kan ik ook vast. Het is namelijk een erg dun katoentje, vraagt er bijna om om een luchtig bloesje te worden. Maar ik zag het meteen; dat gekke roze (want het is eigenlijk gewoon een beetje een rare, viezige kleur) staat precies bij mijn bleke, sproeterige huidje. Ik ga er een simpele sjaal van maken. Het stofje doet de rest.

Het grappige; mijn moeder, ook naaifreak (al is dat tegenwoordig wat minder), had dit lapje ooit over van een van haar creaties. Mijn oma maakte altijd bergen poppenkleertjes en kreeg daarvoor dit overschot. Zij heeft daar wel degelijk van gebruikt, want voor mijn allermooiste pop kreeg ik ooit een jurkje in dit stofje. En de rest is nu dus weer in mijn bezit!

3 opmerkingen:

  1. Wow, gaaf lapje en het kleurtje is juist leuk...helemaal nu. Komt goed met die sjaal.

    Groetjes Jolanda.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk he? Ik was ook meteen weg van het stofje. Alleen die kleur.. Zou ik nooit meteen ergens uitpikken, maar het staat dus wel. Af en toe verder kijken dan onze neuzen lang zijn! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. inderdaad een leuk stofje voor een sjaal voor JOU!!

    BeantwoordenVerwijderen